Over BeterDichtbij

Samen de zorg makkelijker maken. Daar werken we aan met BeterDichtbij. Als digitale dienst maken we het voor mensen mogelijk om in gesprek te gaan met de eigen arts of andere zorgverlener: eenvoudig en veilig. Iedere dag werken we eraan om BeterDichtbij optimaal aan te laten sluiten op de wensen van gebruikers: van consument tot arts of andere zorgverlener.


Doelstellingen BeterDichtbij op het gebied van gezondheidsvaardigheden

BeterDichtbij helpt consumenten en patiënten makkelijk en dichtbij. Hetzelfde gemak waarmee we met z’n allen online reizen boeken en mobiel bankieren omarmd hebben. En dichtbij want je hebt de app gewoon in je broekzak en bovendien contact met zorgprofessionals bij jou in de buurt. BeterDichtbij is voor consumenten en patiënten een eenvoudige app en een webplatform voor zorgverleners, zoveel mogelijk geïntegreerd in de bestaande systemen in de zorgorganisatie.

Op het gebied van gezondheidsvaardigheden werken we samen met (de deelnemende) huisartsenpraktijken, ziekenhuizen en andere zorgorganisaties aan:

  • Toegankelijkheid voor iedereen: de consumentenapp van BeterDichtbij en het webplatform voor zorgverleners worden continu getest op gebruikersgemak. Op basis van die tests optimaliseren en ontwikkelen BeterDichtbij iteratief door;
  • Zorg makkelijker maken voor patiënten en zorgverleners: in wat we ontwikkelen sluiten we aan op wat bekend is voor onze gebruikers. Daarom lijkt BeterDichtbij bijvoorbeeld op veelgebruikte diensten als WhatsApp in design en gemak, herkenbaar voor iedereen. Voor zorgverleners is het onder meer mogelijk om standaardantwoorden te delen en zo veelvoorkomende vragen nog makkelijker te beantwoorden.

 

Initiatieven BeterDichtbij op het gebied van gezondheidsvaardigheden

Samen met de deelnemende huisartsenpraktijken, ziekenhuizen en andere zorgorganisaties werken we continu aan het verbeteren van de dienst en marketing- en communicatiematerialen. Bijvoorbeeld door ervaringen met elkaar uit te wisselen en samen materialen te ontwikkelen.

Voorbeelden:

  • Toegankelijke marketing- en communicatiemiddelen
    • alle teksten die we voor consumenten en patiënten ontwikkelen zijn in B1-niveau geschreven.
    • steeds meer middelen maken we nog visueler, zoals deze instructievideo
  • Samenwerking met betrouwbare partners met focus op toegankelijkheid: BeterDichtbij werkt onder meer samen met de Apotheek.nl en Thuisarts.nl. De betrouwbare informatie, ontwikkeld door respectievelijk partner KNMP en het NHG, is beschikbaar via de BeterDichtbij app en uit te wisselen tussen arts en patiënt

Partner sinds:

2018

Website:

www.beterdichtbij.nl

Contactpersoon

Erica Bouma

ebouma@beterdichtbij.nl

06-29142000

““Met de app is het één druk op de knop, dat gaat een stuk sneller. En iedereen kan appen! Bovendien is BeterDichtbij volledig beveiligd, in tegenstelling tot WhatsApp, dat is voor ons erg belangrijk.”
Grace, diabetesverpleegkundige bij Het Van Weel-Bethesda Ziekenhuis”

Bekijk meer van BeterDichtbij

Gids: ‘Begrijpelijk en effectief digitaal communiceren door zorgverleners’ inclusief de checklist

BeterDichtbij